Det kvinnliga släktet – så dumma är vi

När jag och maken tittar på tv och det blir dags för en sminkreklam säger min man väldigt ofta:
”Det är så löjligt! Är ni verkligen så lättlurande?”
”Inte jag, men vissa är det säkert” brukar jag svara.
För hur löjligt är det inte. ”Flytande diamanter” i läppgloss. Mascarareklamer som uppenbart visar lösögonfransar. Behöver jag fortsätta?
Men frågan är verkligen befogad, hur dumma är vi donnor egentligen? Titta bara på mig. Jag behövde fylla på med ansiktsvärd och beställde det vanliga från Sukí. För den som inte visste har Sukí bytt förpackning/namn på flera av sina produkter. Jag köpte Balancing day lotion (fd velvet creme), Exfoliate foaming cleanser (fd Lemongrass cleanser) och Consentrated nourishing toner (fd consentrated toner shitake). Nedan en jämförande bild på gamla och nya förpackningar (gammal till vänster)
Så till innehållet.
Ansiktskräm: Gamla = 50 ml, nya = 30 ml
Skrubb: Gamla = 168 ml, nya =120 ml
Ansiktsvättan: Gamla = 168 ml, nya = 120 ml

Tror ni priserna har sänks? Inte då! Ansiktskrämen har med andra ord blivit 40% dyrare!! Men tror ni det var något jag ens brydde mig om att fundera över när jag köpte? Nix. Det är väl självaste fan att Sukí funkar så bra för min hud! Det är egentligen emot mina principer

Annonser

6 thoughts on “Det kvinnliga släktet – så dumma är vi

  1. Jag skulle inte kalla det dumhet, du reflekterar ju över det nu. I Sukis fall handlar det väl snarare om falsk marknadsföring (det ska man inte förväxla med "dumhet" som i att inte se att det är lösögonfransar på modellerna i reklamen), jag tänker då inte automatiskt "ny förpackning = mindre förpackning" 🙂

    Gilla

  2. Helena: Jag dumförklarar mig själv eftersom jag faktiskt gör det de vill – köper – trots att jag noterade ändringen redan innan köpNinni: Nä, tyvärr. Och som sagt. Jag bara köper som vanligt. Tjurar en stund men det vet ju inte de

    Gilla

  3. Verkligen fräckt!!!! Och förpackningarna är inte jätte skilnad i storlek när man snabb kikar på bilderna. Blir riktigt upprörd

    Gilla

  4. Crazynails: När man ser dem på riktigt upplevs krämen som större i ny förpackning men godstjockcleken är löjlig. Ansiktsvattet har samma yttermått men ökad godstjocklek där med. Skrubben är lite lurigare eftersom debytt förhållande på burken men den upplevs iaf inte som mindre

    Gilla

  5. Ifrågasätter vi om män är dumma när vi ser den löjliga AXE-reklamen? Nej. Bara för att reklam mot kvinnor är så förlöjligad så antar alla att vi faktiskt "köper det". Reklam som reklam, det är ofta förlöjligande!

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s